Posezeníčko

Diskuse => Čajovna => Téma založeno: honzam kdy 2024-06-10 18:26

Název: Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-10 18:26
Wikipedie Behdetej (https://cs.wikipedia.org/wiki/Behdetej)

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/Ancient_Egypt_Wings.svg/640px-Ancient_Egypt_Wings.svg.png)

Wikipedie Smaragdová deska (https://cs.wikipedia.org/wiki/Smaragdov%C3%A1_deska)

Citace...
13. Co jsem pověděl o magisteriu slunce, jest úplné.

Sophie Scholl: "Die Sonne scheint noch" (https://echta-derminga.de/?p=16746)

Citace"Die Sonne scheint noch". Diese letzten Worte wirken auf mich wie ein Vermächtnis. Wenn man sich mit der Geschichte der jungen Frau beschäftigt, kommt man zwangsläufig nicht daran vorbei eine Menge in diesen Satz zu interpretieren.

"Die Sonne scheint noch". Was wollte Sie damit sagen? War es nur eine Feststellung oder ein Mutmacher? Für mich persönlich hat dieser Satz so viel Hoffnung, Glaube und Zuversicht. Vielleicht wollte Sie sagen: ,,Noch ist es nicht vorbei, gebt nicht auf und wehrt euch, die Sonne scheint immer noch" Was sie aber tatsächlich mit diesem Satz meinte, kann niemand beantworten. Vielleicht war es wirklich nur ein völlig unbedeutender Satz der schlicht dahingesagt wurde. Schließlich muss der Hinrichtungstag ein schöner Wintertag gewesen sein.

https://translate.google.cz/ (https://translate.google.cz/)

"Slunce stále svítí." Tato poslední slova mi připadají jako dědictví. Když se podíváte do příběhu mladé ženy, nevyhnutelně se nevyhnete tomu, že do této věty mnohé přeložíte.

"Slunce stále svítí." Co jsi tím myslela? Bylo to jen konstatování nebo povzbuzení? Pro mě osobně má tato věta tolik naděje, víry a sebevědomí. Možná chtěla říct: "Ještě není konec, nevzdávej se a bojuj, slunce stále svítí, ale nikdo nedokáže odpovědět, co touto větou vlastně myslela." Možná to byla opravdu jen zcela bezvýznamná věta, která byla jednoduše řečena. Vždyť den popravy musel být krásný zimní den.


Cokoliv je libo. :smiley_popcorn: 
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-10 18:43
Fakt jsem neměl páru... Krásná duše  :star_yellow:
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-11 20:43
Tohle ale není tématem jejího příběhu. Snažila se strhnout ostatní pro svou věc, kterou považovala za správnou. Teď je z ní krásná dračice, ale tenhle zápal se nezměnil. Draci jsou pudově vedeni k tomu, aby jednali v zájmu zachování svého druhu. Čím víc lidských bytostí bude vnitřně nastaveno obětovat svůj potenciál životního růstu pro ostatní a odevzdat drakům svou duši, tím lépe. Koneckonců ztratí jen pár dalších inkarnací svého života. :)
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-12 16:09
I drak má Duši, a z ní ví, je-li drakem, že nejde o jeho dračí identitu, nýbrž o radost - v míruspoj - všeho tvorstva, a za ní i tu identitu je připraven dát.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-12 16:51
Jenže když se sám staneš bohem, tak už to takhle klasicky duchovně nefunguje. Můžeš se zeptat kterékoliv kočky. Lidé si ten božský kočičí stav dost dobře nedovedou představit. Zkus se vcítit do kočičího vnímání sebe sama. Tenhle druh jednoty s Bohem funguje v koexistenci s egem, jak jsem to popsal miroslavovi na inspiruj. Jsi identita jako dřív a navíc jsi i bůh a nemáš se komu odevzdat. Jsi jen Ty sám kočičí bůh, kterému tady všechno patří a jiný není.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-12 17:03
Bůh se vzdává sám sebe každý okamžik, jako matka pro své dítě, a jako otec pro svou rodinu. Dal se soucitu a lásce. Moudrost a Radost jsou jejich děti. Rostou v ně.
Kočka bude nekompromisně bránit svá koťata, i proti bandě vlků. Nikdy neuteče.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-12 17:11
Představ si to tak, že se draci před proměnou vzdali úplně všeho. Přestože zůstávají draky, už nemají čeho víc se vzdát. Jsou společně jeden Bůh a jiného Boha není.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-12 17:21
Důležité je, že ta kočičí jednota s Bohem je dokonalá a ta klasická hinduistická rozpouštějící ego je nedokonalá. Bytost po vzestupu hadí síly pokračuje dál v existenci na jiné úrovni, kdežto buddha úplně končí.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-12 17:23
To je ale mrtvolný bod toho ega, kdy už se odevzdalo, už nemá co. Ale ještě furt žhne, v neudušených uhlících popela. Neumí se už rozhořet, ani zhasnout. Čeká...
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-12 17:34
Ten oheň je právě Bůh a takhle fungují opravdoví andělé.

https://www.vira.cz/texty/aktuality/vyroci-narozeni-sophie-scholl-z-odbojove-skupiny-bila-ruze-weisse-rose (https://www.vira.cz/texty/aktuality/vyroci-narozeni-sophie-scholl-z-odbojove-skupiny-bila-ruze-weisse-rose)

CitaceNa posledních stranách deníku si Sophie Schollová zapsala: "Život ustavičně stojí na pokraji smrti, malá svíce vyhoří stejně jako planoucí pochodeň. Sama si volím způsob, jakým shořím".

Představ si inkarnující se duši jako plamínek svíčky a dračici jako planoucí pochodeň. Takový je to rozdíl, když porovnáš vnímání sebe sama u člověka a u draka.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-12 18:09
Nejde o žádnou nauku, ani hiduistickou ani taoistickou ani budhistickou, ani šamanskou, tibetskou, či advatistickou... Nejde o mystiku a báje. Nad tímhle se Kundalini usmívá. Ona dělá jedinou věc, že ji vzbudí čistá touha po pravdě, ta jediná ji v člověku probere, a ona ho prohoří. I tu touhu spálí. Až na ten popel. Je to Bohyně. A Matka. Neudělá nikdy nic proti svobodě svých dětí. A i když ji v tělech jejich synů a dcer povedou ti, co na ní zapoměli, na kříž, v jejich stopách vykvetou růže. A každá zavoní odpuštěním.

Bůh není statický ani konečný, a už vůbec ne mrtvý. Není to možné.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-12 18:24
Pro Boha je možné všechno. Když si pro Tebe přijdou s nabídkou stát se jedním z nich a vystoupit jednou provždy z kruhu znovuzrození, tak přijetí červené pilulky je vzdáním se Boha navždy. Tak se stal Gautama Buddhou.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-12 18:57
To je jedna z verzí omylu. Neboť je poplatná vnímání tvořeného. V našem případě člověka. Takhle to můžeme, a tisíckrát jinak, vidět my. Ale co nemůžeme, se přes všechno to košaté vnímání vydělit z celku. To prostě nejde, a je to naprostá totalita - Bytí.
Mystický stav vědomí, je furt paralela mezi životem a smrtí. A jsou nauky. Co to vysvětlují. Ale žádná o tom nikdy pro všechny neřekla ani slovo - co by to lidstvo dokázalo povznést nad ten žahavý popel svého vnímání. Ale jak se to vezme...
Pro mě, co říkáš, dokážu vidět symbolicky, ale ne totálně. V tom mi brání vlastní vidění. Dokud jsem tady (na světě). A tak jako mnohý zde mu neunikne, ani já, ani ty, mu neunikneme. I když ho dáváme na oltář...
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-12 19:02
Citace od: Pedrito kdy 2024-06-12 18:57To prostě nejde, a je to naprostá totalita - Bytí.
Všechno jde, ale samozřejmě je pohodlnější se totalitě podřídit. :)
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-12 19:39
Nelze se trhnout. Opravdu to není možné. Je to jen v imaginaci možné. A to samozřejmě na milióny způsobů. Dobře je to vyjádřeno v hudbě Ainur. ;)
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-12 19:49
Citace od: Pedrito kdy 2024-06-12 19:39Nelze se trhnout. Opravdu to není možné. Je to jen v imaginaci možné. A to samozřejmě na milióny způsobů. Dobře je to vyjádřeno v hudbě Ainur. ;)
Jj. Taky to znám. ;)

"Ein Volk, ein Reich, ein Führer"
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-12 19:55
Já německy neumím :D
---
Byl Eru, Jediný, který se v Ardě nazývá Ilúvatar. Nejdříve učinil Ainur, Svaté, kteří byli potomstvem jeho myšlenky, a byli s ním dříve, než bylo vytvořeno cokoli jiného. A mluvil k nim, předkládal jim hudební témata a oni před ním zpívali a on byl rád. Dlouho však zpívali každý sám nebo jen několik spolu, zatímco ostatní naslouchali, každý totiž chápal jen tu část Ilúvatarovi mysli, z níž vzešel, a v porozumění bratrům rostli jen velmi pomalu. Avšak tím, jak naslouchali, docházeli k stále hlubšímu porozumění a přibývalo jednohlasnosti a souzvuku.

A stalo se, že Ilúvatar svolal všechny Ainur a vyjevil jim mocné téma, rozvinul před nimi věci větší a podivuhodnější, než dosud zjevil a sláva počátku tohoto schématu a nádhera jeho konce Ainur ohromila, takže se sklonili před Ilúvatarem a mlčeli.
Potom jim Ilúvatar řekl: »Chci, abyste nyní na téma, které jsem vám vyjevil, v souzvuku spolu hráli Velkou hudbu. A protože jsem vás zažehl Nehynoucím plamenem, ukážete své síly v tom, jak ono téma zkrášlíte, každý svými vlastními myšlenkami a nápady, budete-li chtít. Já však budu sedět a naslouchat a budu rád, že skrze vás procitla v písni velká krása.«
Pak začaly hlasy Ainur, podobné harfám a loutnám, píšťalám a trubkám, violám a varhanám a připomínající nespočetné sbory zpívající slovy, ztvárňovat Ilúvatarovo téma ve velkou hudbu, vzlétl zvuk nekonečných proměnlivých melodií utkaných v souzvuk, který v hloubkách a výšinách překračoval hranice slyšitelnosti, a Ilúvatarovy příbytky se naplnily, až přetékaly, a hudba a ozvěna hudby vycházely do Prázdna a ono nebylo prázdné. Už nikdy nehráli Ainur hudbu podobnou této hudbě, ač se říká, že ještě větší budou hrát před Ilúvatarem sbory Ainur a Ilúvatarových dětí, až skončí dny. Pak budou Ilúvatarova témata správně, a jakmile budou pronesená, stanou se Bytím, protože tehdy všichni úplně porozuměli jeho záměru ve svém partu a každý pozná porozumění každého a Ilůvatar dá jejich myšlenkám tajný oheň, protože se mu to bude líbit.
Nyní však Ilúvatar seděl a naslouchal a dlouho se mu to zdálo dobré, neboť hudba neměla vady. Ale jak se téma rozvíjelo, vstoupilo Melkorovi do srdce, že do něho vplete látku vlastních představ, jež neladila s Ilúvatarovým tématem: snažil se v ní totiž zvětšit moc a slávu partu, který mu byl přidělen. Melkorovi byly mezi Ainur dány největší dary moci a poznání, a měl podíl na všech darech svých bratrů. Často chodíval sám do prázdných prostor hledat Nehynoucí plamen, zahořel touhou uvést v Bytí vlastní věci, zdálo se mu, že Ilúvatar o Prázdnu vůbec neuvažuje, a neměl trpělivost s jeho prázdnotou. Přesto Oheň nenašel, protože ten je u Ilúvatara. O samotě však začal pěstovat vlastní myšlenky, nepodobné myšlenkám jeho bratrů.
Některé z těchto myšlenek nyní vplétal do své hudby, a rázem kolem něho vznikl nelad a mnozí, kteří zpívali blízko něho, propadli sklíčenosti, jejich myšlenky se narušily a jejich hudba zakolísala, někteří však začali ladit svou hudbu spíš podle něho než podle myšlenky, kterou měli zprvu. Potom se Melkorův nelad šíril stále dál a melodie, jež bylo předtím slyšet, tonuly v moři bouřlivých zvuků. Ilúvatar však seděl a naslouchal, až se zdálo, že okolo jeho trůnu zuří bouře, jako když temné vody spolu válčí v nekonečné zlobě, která se nechce upokojit.
Tu Ilúvatar vstal a Ainur si všimli, že se usmívá, zvedl levou ruku a uprostřed bouře začalo nové téma, podobné, a přece nepodobné předešlému tématu, a nabíralo sílu a mělo novou krásu. Ale Melkorův nelad se ryčně zvedl a zápolil s ním, a opět tu byla válka zvuků, divočejší než předtím, až byli mnozí Ainur zaražení, přestali zpívat a Melkor získal nadvládu. Pak Ilúvatar opět vstal a Ainur si všimli, že je jeho tvář přísná, zvedl pravou ruku, a hle: uprostřed zmatku vyrostlo třetí téma, a nepodobalo se ostatním. Zprvu se zdálo tiché a sladké, jen čeření jemných zvuků v křehkých melodiích, nedalo se však potlačit a nabíralo sílu a hloubku. A nakonec se zdálo, že před Ilúvatarovou stolicí současně postupují dvě hudby a jsou v naprostém rozporu. Jedna byla hluboká, širá a krásná, ale pomalá a prostoupená nezměrným žalem, z něhož hlavně pocházela její krása. Druhá nyní dosáhla vlastní jednoty, byla však moc hlučná a marná a nekonečně se opakovala, bylo v ní málo souzvuku, spíš jen vtíravý jednohlas, jako když mnoho trub ryčí pár tónů. A pokoušela se utopit tu první divokostí svého hlasu, ale zdálo se, že ta přejímá její nejvítěznější tóny a vplétá je do svého slavnostního vzorce.
Uprostřed tohoto sváru, jímž se otřásaly Ilúvatarovi síně a chvění se rozbíhalo do dosud nepohnutých tich, vstal Ilúvatar potřetí a na jeho tvář bylo strašné pohledět. Tu zvedl obě ruce a jediným akordem, hlubším než Propast, vyšším než Obloha, pronikavým jako světlo Ilúvatarova oka, Hudba skončila.
Pak Ilúvatar promluvil a řekl: »Mocní jsou Ainur a nejmocnější mezi nimi je Melkor, ale aby on a všichni Ainur věděli, že jsem Ilúvatar, to vše, co jste zpívali, ukáži, abyste viděli, co jste učinili. A ty, Melkore, uvidíš, že nelze hrát žádné téma, které nemá svůj nejhlubší zdroj ve mně, a že nikdo nemůže změnit hudbu mně navzdory. Neboť ten, kdo se o to pokusí, se prokáže jen jako můj nástroj k vytvoření ještě podivuhodnějších věcí, jaké si sám vůbec nepředstavoval.«
Tu dostali Ainur strach a zatím nechápali slova, která jim byla řečena, Melkor byl zahanben a z toho v něm vznikl tajný hněv. Ilúvatar však povstal v nádheře a vyšel z líbezných končin, které vytvořil pro Ainur, a Ainur ho následovali.
Ale když přišli do Prázdna, Ilúvatar jim řekl: »Hle, vaše Hudba! A ukázal jim vidinu – dal jim totiž zrak tam, kde byl předtím sluch, a spatřili před sebou zviditelněný nový Svět, a ten byl zaokrouhlený v Prázdnu a tkvěl v něm, ale nebyl z něho. A jak se dívali a žasli, tento Svět počal odvíjet svou historii a zdálo se jim, že žije a roste. A když Ainur nějakou chvíli hleděli a mlčeli, Ilúvatar opět řekl: Hle, vaše Hudba! To je váš zpěv a každý z vás tady v útvaru, který vám předkládám, najde obsaženo vše, co jako by vymyslil nebo doplnil sám. A ty Melkore, objevíš všechny své tajné myšlenky a postřehneš, že jsou jen částí celku a přispívají k jeho slávě.«
I mnoho jiného řekl tehdy Ilúvatar Ainur, a protože si pamatují jeho slova a každý zná hudbu, kterou hrál sám, vědí Ainur mnohé, co bylo, je a bude, a jen málo věcí nevidí. Přesto jsou věci, které vidět nemohou ani sami, ani když se spolu radí, nikomu jinému než sobě totiž Ilúvatar nezjevil všechno, co chystá, a v každém věku vyvstávají věci, které jsou nové a nepředvídané, protože nevyplývají z minulosti. A tak, zatímco se před Ainur odehrávalo toto vidění Světa, spatřili, že obsahuje věci, na něž nepomyslili. A s úžasem viděli příchod Ilúvatarových dětí, a bylo pro ně připraveno sídlo, a pochopili, že právě oni, když pracovali na své hudbě, připravovali pilně toto obydlí, přičemž nevěděli, že má jiný účel než svou vlastní krásu. Ilúvátarovy děti byly totiž počaty jen Ilúvatarem a přišly s třetím tématem a nebyly v tématu, které předložil na počátku. Nikdo z Ainur neměl účast na jejich vzniku. Proto když je spatřili, tím víc je milovali jako bytosti jiné než oni sami, cizí a svobodné, v nichž viděli nově zrcadlenou mysl Ilúvatarovu, a ještě trochu víc se poučili o jeho moudrosti, jež by byla jinak i před Ainur skryta.
Ilúvatarovy děti jsou elfové a lidé, Prvorození a Nástupci. A uprostřed celé nádhery Světa, jeho obrovských síní a prostor a jeho kroužících ohňů, vyvolil Ilúvatar místo, kde sídlili v Hlubinách času a mezi nespočetnými hvězdami.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-12 20:22
Každou dračici čeká věčná smrt.

https://eldar.cz/hade/enuma.pdf (https://eldar.cz/hade/enuma.pdf)

Když nahoře nebesa nebyla pojmenována,
dole země jménem nebyla zvána,
tu prastarý Apsú, jejich zploditel,
a životodárná Tiámat, rodička veškerenstva,
5 své vody smísili dohromady.
Nevynořily se pastviny, rákosové houští nebylo vidět.
Když žádný bůh se ještě neobjevil,
jménem nebyl nazván, osud žádnému nebyl určen,
tu z jejich lůna bohové byli stvořeni.

...

I střetla se Tiámat a mudřec bohů Marduk,
propleteni v zápase, spojeni v bitvě.
95 Rozprostřel pán svou síť, do té ji chytil,
vítr zlý, jenž za ním stál, vypustil proti ní.
Když Tiámat otevřela ústa, aby jej pohltila,
vrh do nich vítr zlý, rty nemohla sevřít.
Zuřivé vichry její nitro naplnily,
100 život se nadmul, ústa široce otevřela.
Vystřelil šíp, rozerval jí břich,
vnitřnosti její proťal, rozpoltil srdce.
Spoutal ji a její život uhasil,
odhodil mrtvolu a postavil se na ni.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-12 20:45
A co na to védy?

Nebylo jsoucna ani nejsoucna tehdy,
nebylo vzdušného prostoru ani nebe nad ním.
Co se hýbalo? Kde? Kdo k ochraně bděl?
Byla to voda, hluboká, nesmírná?

Nebylo smrti, nesmrtelnosti v onen čas,
nebylo stopy po noci a dni.
Samo sebou jen "to" bez dechu dýchalo.
Mimo to nic nebylo jiného ...

Tma byla na počátku, pokrytá tmou,
v ní toto vše jako nerozlišená spousta vod.
Tam zárodek zahalen v prázdnotu hluchou -
to jediné povstalo mocí tvůrčího vznícení.

V něm se nejdříve zrodila touha -
to byl první výron mysli.
V srdci hledajíce rozvážně moudří
v nejsoucnu nalezli odůvodnění jsoucna.

Napříč rozpjali k měření šňůru:
bylo vůbec něco dole, bylo něco nahoře?
Oplodňující moc byla a síly:
dole prasíla, nahoře podnět.

Kdo v pravdě ví, kdo může na světě říci,
odkud vše vzniklo, odkud se vše vytvářelo.
Bozi se zrodili později s tímto světem.
Kdo tedy ví, z čeho svět povstal.

Ten, jenž toto stvořil svou mocí,
Ať sám vše vykonal nebo ne,
On, bdící nad světem v nejvyšším nebi,
Jistě to ví - nebo neví to ani on sám.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-12 20:59
Ne počkej, o čem jsme to vlastně mluvili?
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-12 22:45
Jak se stát drakem.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-13 06:27
:-)
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-13 08:07
Citace od: honzam kdy 2024-06-12 22:45Jak se stát drakem.

A taky o jeho konci. Ale jestliže dračí hnízdo vezmeme jako základ, v nemž se draci rodí, tak každý život draka je předáním jeho prapůvodní duše novým pokolením. Čili zrod i skon dračího těla je nevyhnutelný, ale přesto je v něm jejich duch nesen věky, jako pochodeň...
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-13 09:50
Tak to u draků instinktivně je. Úplně se obětovat pro děti a pak skončit v parinirváně. Do toho obětování se pro děti patří také zajištění náhradních dračích matek. Původní buddhismus byl o cestě k vnitřnímu dračímu nastavení potřebnému pro proměnu v draka.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-06-15 12:35
Tak jsem nad tím tak nějak dumal. A jde o to hořící srdce. Nezáleží, kdo ho nese. Třeba i kámen. Mě v dětství kameny fascinovaly, furt jsem hrabal jámy. A jednou našel fak hezkej, takovej s krystalkama v oku několika sfér, zelená, hnědá, nažloutlá... Kde asi teď je?
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-06-15 19:17
Nemám ucelenou představu, jak přesně to člověk musí mít, aby si ho k sobě vybrali. Myslím si, že to není snadno definovatelné. Například buddhistická osmidílná stezka je spíš obecné vodítko, kam se směřovat. Zralost jedince podle mne stojí na dvou pilířích:

1) (přirozenost lvice) Bytosti musí záležet na ostatních do té míry, že schopna pro ně obětovat svůj život.
2) (přirozenost lva) Bytost musí tak moc sebevědomá, že dokáže přesáhnout všechny nad sebou stojící autority včetně Boha.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-07-01 21:33
Uff.  :smiley_flabbergasted:

https://medpsych.at/index-s-scholl.html

"Ich freue mich auf den Himmel - wo es nicht mehr nötig ist,
dass Katzen Mäuse fressen müssen."




To má být odpověď na mé současné problémy?
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Petra kdy 2024-07-01 21:41
Citace od: honzam kdy 2024-07-01 21:33Uff.  :smiley_flabbergasted:

https://medpsych.at/index-s-scholl.html

"Ich freue mich auf den Himmel - wo es nicht mehr nötig ist,
dass Katzen Mäuse fressen müssen."




To má být odpověď na mé současné problémy?

Takové dimenze, kde se nezabíjí, kde ani zvířata nemusí zabíjet, opravdu existují.  :)
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Pedrito kdy 2024-07-05 05:33
Ta láska se dotýká všech, nedávno mi někdo poslal video, jak medvěd přišel k rybáři a posadil se vedle něj, čekal až mu chytne rybu... :D A kdysi jak rodina medvědů přišla na dvůr nějakého domu, kde hlídal pes. A on moudře na ně udělal psí oči a šel do pozice hry. A oni si s ním začli hrát. Jestli chtěli jíst, lovit, tak na to úplně zapoměli. :-)
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-09-22 15:45
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-10-15 21:38
Dostal jsem ten blbej nápad otevřít si hebrejskou verzi stránky na wikipedii a je tam přepis celého jména do hebrejštiny, takže se dá dobře počítat hebrejská gematrie a ty nejhorší scénáře se začínají plíživě naplňovat. Vychází to! :smiley_sos:

Hebrejská wikipedie - סופי_שול (https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99_%D7%A9%D7%95%D7%9C)

Tohle je celé uvedené jméno (čte se to pozpátku)
סופיה מאגאדלנה שול

ס S 60
ו o 6
פ ph(f) 80
י i 10
ה e 5
------
161

gematrix.org - סופיה (https://www.gematrix.org/?word=%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%94)

מ m 40
ג g 3
ד d 4
ל l 30
נ n 50
ה e 5
-----
132

gematrix.org - מגדלנה (https://www.gematrix.org/?word=%D7%9E%D7%92%D7%93%D7%9C%D7%A0%D7%94)

Ale v přepisu chybí 2 alefy a jedno e, takže je potřeba přičíst 2x 1 a 1x 5:

מ m 40
א a 1
ג g 3
ד d 4
א a 1
ל l 30
ה e 5
נ n 50
ה e 5
-----
139

ש sch 300
ו o 6
ל l 30
------
336

gematrix.org - שול (https://www.gematrix.org/?word=%D7%A9%D7%95%D7%9C)

Ale chybí jedno l, takže je potřeba přidat 1x 30.

ש sch 300
ו o 6
ל l 30
ל l 30
-----
366

161 + 139 + 366 = 666 :smiley_huh:

סופיה מאגדאלהנה שולל

gematrix.org - סופיה מאגדאלהנה שולל (https://www.gematrix.org/?word=%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%94+%D7%9E%D7%90%D7%92%D7%93%D7%90%D7%9C%D7%94%D7%A0%D7%94+%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%9C)
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-10-17 16:49
Konečně jsem pronikl k jádru té záhady. Archoni sice přišli, protože jich ubývá, ale to není důvod, že jsem se k nim rozhodl přidat. Byl to jejich interní problém vzdálený problémům lidí té doby. Nebylo to z lásky k nim a Ďáblu ani žádný druh charity pro zvířátka. Z pohledu dnešní doby byl ten důvod navždy se zatratit dost patetický až tragikomický. Působí to na mě smutně i směšně zároveň a nevím, jak to mám přes tu propast desítek let vůbec uchopit.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2024-10-17 17:25
Myslím, že jsem konečně z toho koktejlu dívčích emocí vylovil něco konkrétního a důležitého. Ona nebyla žádný svatoušek, jak to na první pohled může vypadat. Růže mají trny.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: Paradoxy kdy 2024-10-17 20:04
Růže mají trny, tak to prostě je.
Název: Re:Sophie Scholl
Přispěvatel: honzam kdy 2025-01-24 18:32
Dnes jsem narazil na další znepokojivá fakta. Nejedná se o fantazie! Sophie se narodila čtyři dny před tím, než Zemi zasáhla obří ničivá magnetická bouře. Obvykle to po sluneční erupci trvá několik dní (1-5), než bouře dorazí k Zemi.

https://en.wikipedia.org/wiki/May_1921_geomagnetic_storm

CitaceThe three-day May 1921 geomagnetic storm, also known as the New York Railroad Storm, was caused by the impact of an extraordinarily powerful coronal mass ejection on Earth's magnetosphere. It occurred on 13–15 May as part of solar cycle 15, and was the most intense geomagnetic storm of the 20th century.[1]
...
A paper in 2019 estimated that the May 1921 geomagnetic storm had a peak Dst of −907±132 nT.[10]

For comparison, the Carrington Event of 1859 had a peak Dst estimated to be between −800 nT and −1750 nT.[11] The March 1989 geomagnetic storm had a peak Dst index of −589 nT.[12]

Historická měření:

https://www.spaceweatherlive.com/en/auroral-activity/top-50-geomagnetic-storms.html

1   1989/03/14   -589nT
2   1989/03/13   -472nT
3   1959/07/15   -429nT
4   1957/09/13   -427nT
5   1958/02/11   -426nT

https://www.idnes.cz/technet/pred-100-lety/pred-100-lety-slunce-zeme-slunecni-solarni-boure.A210514_172951_pred-100-lety_vojt

CitaceV polovině května 1921 zasáhla planetu Zemi největší geomagnetická bouře 20. století. Zejména na severní polokouli napáchala významné škody, zapalovala telegrafní centrály a způsobovala rozsáhlé výpadky proudu.

-----------------

https://www.postavy.cz/daenerys-targaryen/

CitaceDaenerys Targaryen

V knižní předloze je Dany popisována jako třináctiletá dívka se stříbřitě světlými vlasy a fialovýma očima. Je menšího vzrůstu a štíhlé postavy. Získala řadu přezdívek a titulů jako např.: Daenerys za bouře zrozená, Nespálená, Matka draků, královna Andalů, Rhoaynů a Prvních lidí, Khalessi, Mhysa, Stříbrná paní, Lamačka řetězů, královna Meereenu a princezna Dračího kamene.
...
Daenerys se narodí přibližně devět měsíců po matčině odchodu z hlavního města, v den největší a nejstrašlivější bouře v historii Západozemí.

V seriálové verzi se ze soucitné osvoboditelky otroků stává šílený tyran, který zabíjí a ničí.